Publikationen


Alle Publikationen



2019

Arsova, A. , & Karaman Örsal, D. D. (2019). Intersection tests for the cointegrating rank in dependent panel data. Communications in Statistics - Simulation and Computation. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Chase, J. M., Gooriah, L., May, F., Ryberg, W. A., Schuler, M. S., Craven, D., & Knight, T. M. (2019). A framework for disentangling ecological mechanisms underlying the island species–area relationship. Frontiers of Biogeography , 11(1), [e40844]. DOI:
PDF DOI Eintrag in FOX aufrufen

Chase, J. M., Liebergesell, M., Sagouis, A., May, F., Blowes, S. A., Berg, Å., ... Ziv, Y. (2019). FragSAD: A database of diversity and species abundance distributions from habitat fragments. Ecology, [e02861]. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Crawford, M., Jeltsch, F., May, F., Grimm, V., & Schlägel, U. E. (2019). Intraspecific trait variation increases species diversity in a trait-based grassland model. Oikos, 128(3), 441-455. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Engbers, M. , Riechers, M. , & Vilsmaier, U. (2019). Miteinander forschen zwischen Universität und Naturpark Wildeshauser Geest. in (Bio)Diversitätskorridor. Vielfalt als Ausgangspunkt für Mensch und Natur im Landkreis Oldenburg, artecology_network e.V. & Leverage Points for Sustainability Transformation, Leuphana Universität Lüneburg (S. 78-81). Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg.
Eintrag in FOX aufrufen

Fam, D., Clarke, E. , Freeth, R. , Derwort, P. , Klaniecki, K. T. , Kater-Wettstädt, L. , ... Horcea-Milcu, A. I. (2019). Interdisciplinary and transdisciplinary research and practice: Balancing expectations of the 'old' academy with the future model of universities as 'problem solvers'. Higher Education Quaterly. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Freeth, R. , & Caniglia, G. (2019). Learning to collaborate while collaborating: advancing interdisciplinary sustainability research. Sustainability Science. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Freeth, R., & Vilsmaier, U. (2019). Researching collaborative interdisciplinary teams: practices and principles for navigating researcher positionality. Science & Technology Studies.
Eintrag in FOX aufrufen

Harbusch, M., & Dellwing, M. (2019). Psychiatric Hegemony: A Marxist Theory of Mental Illness By Bruce M. Z. Cohen ( Palgrave Macmillan, 2016). SYMBOLIC INTERACTION. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Ives, C. D. , Freeth, R. , & Fischer, J. (2019). Inside-out sustainability: The neglect of inner worlds. Ambio. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Koch, T. , & Semmler-Busch, U. (2019). On the power and performance of a doubly latent residual approach to explain specific factors in multilevel-bifactor-(S-1) models. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 26(2), 212-235. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

May, F., Rosenbaum, B., Schurr, F. M., & Chase, J. M. (2019). The geometry of habitat fragmentation: Effects of species distribution patterns on extinction risk due to habitat conversion. Ecology and Evolution, 9(5), 2775-2790. DOI:
PDF DOI Eintrag in FOX aufrufen

McGlinn, D. J., Xiao, X., May, F., Gotelli, N. J., Engel, T., Blowes, S. A., ... McGill, B. J. (2019). Measurement of Biodiversity (MoB): A method to separate the scale-dependent effects of species abundance distribution, density, and aggregation on diversity change. Methods in Ecology and Evolution, 10(2), 258-269. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen


Meyer, E. M. , & Vilsmaier, U. (2019). Discursos economicistas de la sostenibilidad: Los momentos determinantes y la pregunta por alternativas. Sustentabilidade em Debate .
Eintrag in FOX aufrufen


2019

Peukert, D. , & Vilsmaier, U. (2019). Entwurfsbasierte Interventionen in der transdisziplinären Forschung. in M. Ukowitz, & R. Hübner (Hrsg.), Wege der Vermittlung: Intervention – Partizipation (S. 227-250). (Interventionsforschung; Band 3). Wiesbaden: Springer. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Straub, R. P. , & Vilsmaier, U. (2019). Pathways to Educational Change Revisited - Controversies and Advances in the German Teacher Education System. Teaching and Teacher Education.
Eintrag in FOX aufrufen

Vilsmaier, U. , & Meyer, E. M. (2019). Inquiry-based learning in sustainablity science. in H. A. Mieg (Hrsg.), Inquiry-Based Learning – Undergraduate Research: The German Multidisciplinary Experience (S. 331-339). Cham: Springer. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen

Vilsmaier, U. (2019). Einblicken – Ausschau halten. in Wie können "(Bio) Diversitätskorridore" im Landkreis Oldenburg ein nachhaltiges und zukunftsfähiges Leben nähren, fördern und antreiben?: Vielfalt als Ausgangspunkt für Mensch & Natur im Landkreis Oldenburg (S. 4-7). Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg.
Eintrag in FOX aufrufen


Vilsmaier, U., & Thalheimer, A. (2019). Failing and the perception of failure in student driven transdisciplinary projects .
Eintrag in FOX aufrufen


2018

Arsova, A. , & Karaman Örsal, D. D. (2018). Likelihood-based panel cointegration test in the presence of a linear time trend and cross-sectional dependence. Econometric Reviews, 37(10), 1033-1050. DOI:
DOI Eintrag in FOX aufrufen


Weitere Publikationen im Forschungsindex (FOX)