Vorlesungsverzeichnis

Suchen Sie hier über ein Suchformular im Vorlesungsverzeichnis der Leuphana.


Lehrveranstaltungen

Entrepreneurship (Vorlesung)

Dozent/in: Michael Gielnik

Termin:
wöchentlich | Montag | 12:00 - 13:30 | 14.10.2019 - 29.11.2019 | C HS 3

Inhalt: Theory and empiricism of the identification and exploitation of entrepreneurial opportunities following the ‘entrepreneurial process’ (research-oriented introduction); in the exercise focus on the theory of foundation planning and business plan + + +

Entrepreneurship (Übung)

Dozent/in: Thierry Keuscher, Verena Meyer

Termin:
14-täglich | Montag | 14:15 - 17:45 | 14.10.2019 - 23.12.2019 | C 12.105 Seminarraum | Workshopcharakter, 40-45 Personen
Einzeltermin | Mo, 06.01.2020, 14:15 - Mo, 06.01.2020, 17:45 | fällt aus!
Einzeltermin | Mo, 13.01.2020, 14:15 - Mo, 13.01.2020, 17:45 | C 11.308 Seminarraum
Einzeltermin | Mo, 20.01.2020, 14:15 - Mo, 20.01.2020, 17:45 | C 12.105 Seminarraum

Inhalt: This "Übung" represents a project seminar in which students work in small groups to develop their own (business) ideas. The seminar consists of a variety of workshops which support the development of the students' ideas using creative and business methods. The students are enabled to put their knowledge about entrepreneurship (research) into practice. This requires a high level of active involvement for all participants.

Gründungsplanung (Übung)

Dozent/in: Carsten Wille

Termin:
Einzeltermin | Mo, 02.12.2019, 14:15 - Mo, 02.12.2019, 17:45 | C 40 Auditorium
Einzeltermin | Mo, 09.12.2019, 14:15 - Mo, 09.12.2019, 17:45 | C HS 1
Einzeltermin | Mo, 16.12.2019, 14:15 - Mo, 16.12.2019, 17:45 | C 40 Auditorium
Einzeltermin | Mo, 06.01.2020, 14:15 - Mo, 06.01.2020, 17:45 | C 40 Auditorium
Einzeltermin | Mo, 13.01.2020, 14:15 - Mo, 13.01.2020, 17:45 | C HS 1
Einzeltermin | Mo, 20.01.2020, 14:15 - Mo, 20.01.2020, 17:45 | C HS 1
Einzeltermin | Mo, 27.01.2020, 14:15 - Mo, 27.01.2020, 17:45 | C HS 1

Inhalt: Die Veranstaltung thematisiert die Ausgestaltung eines Pitch Decks und aller dazu gehörigen Planungsschritten im Unternehmensgründungsprozess. Dabei werden einerseits alle relevanten Inhalte vermittelt, andererseits wird den Studierenden die Gelegenheit gegeben, anhand eines Businessplan-Beispiels das Gelernte anzuwenden, indem Inhalt und Qualität des Beispiel-Businessplans diskutiert werden. Dieses didaktische Vorgehen erfordert von den Studierenden ein hohes Maß an Beteiligungsbereitschaft.