Single Books

Technotopia. A Media Genealogy of Net Cultures.

Clemens Apprich

Apprich, C. (2017). Technotopia. A Media Genealogy of Net Cultures. Rowman & Littlefield International.

rowmaninternational.com

 

Komplizen des Erkennungsdienstes. Das Selbst in der digitalen Kultur

Andreas Bernard

Bernard, A. (2017). Komplizen des Erkennungsdienstes. Das Selbst in der digitalen Kultur. Fischer Verlag.

fischerverlage.de

 

Nach der Revolution. Ein Brevier Digitaler Kulturen

Timon Beyes, Jörg Metelmann, Claus Pias (Hrsg.)

Beyes, T., Metelmann, J., & Pias, C. (Hrsg.). (2017). Nach der Revolution: Ein Brevier digitaler Kulturen. TEMPUS CORPORATE.

Nach der Revolution

 

Organisation im soziotechnischen Gemenge: Media Umschichtungen durch die Einführung von SAP

Lisa Conrad

Conrad, L. (2017). Organisation im soziotechnischen Gemenge: Mediale Umschichtungen durch die Einführung von SAP. Transcript.

transcript-verlag.de

 

Bilderfolgen: Diagrammatologie der Fernsehserie

Daniela Wentz

Wentz, D. (2017). Bilderfolgen: Diagrammatologie der Fernsehserie. Wilhelm Fink Verlag.

fink.de

 

Experiments&Interventions

Martina Leeker

A web publication on discourse-analytic aesthetics as methods for Digital Cultures.

projects.digital-cultures.net

 

The Creativity Complex – A Companion to Contemporary Culture

Timon Beyes, Jörg Metelmann (Hrsg.)

Beyes, T. & Metelmann, J. (2018): The Creativity Complex – A Companion to Contemporary Culture. Transcript Verlag.

transcript-verlag.de

 

Lebhafte Artefakte – Heinz von Foerster und die Maschinen des Biological Computer Laboratory

Jan Müggenburg

Müggenburg, J. (2018): Lebhafte Artefakte – Heinz von Foerster und die Maschinen des Biological Computer Laboratory. Wallstein Verlag/Konstanz University Press.

wallstein-verlag.de

 

Balibar/Wallerstein’s “Race, Nation, Class”: Rereading a Dialogue for Our Times

Manuela Bojadžijev, Katrin Klingan (Hrsg.)

Bojadžijev, M. & Klingan, K. (Hrsg.) (2018): Balibar/Wallerstein’s “Race, Nation, Class”: Rereading a Dialogue for Our Times. Argument Verlag.

hkw.de

 

On the Existence of Digital Objects

Yuk Hui

Hui, Y. (2016): On the Existence of Digital Objects. University of Minnesota Press.

upress.umn.edu

 

Rethinking Gamification

Mathias Fuchs, Sonia Fizek, Paolo Ruffino, Niklas Schrape

Fuchs, M., Fizek, S., Ruffino, P. & Schrape, N. (2014): Rethinking Gamification. Meson Press.

Rethinking Gamification