Single Books
Technotopia. A Media Genealogy of Net Cultures.
Clemens Apprich
Apprich, C. (2017). Technotopia. A Media Genealogy of Net Cultures. Rowman & Littlefield International.
Komplizen des Erkennungsdienstes. Das Selbst in der digitalen Kultur
Andreas Bernard
Bernard, A. (2017). Komplizen des Erkennungsdienstes. Das Selbst in der digitalen Kultur. Fischer Verlag.
Nach der Revolution. Ein Brevier Digitaler Kulturen
Timon Beyes, Jörg Metelmann, Claus Pias (Hrsg.)
Beyes, T., Metelmann, J., & Pias, C. (Hrsg.). (2017). Nach der Revolution: Ein Brevier digitaler Kulturen. TEMPUS CORPORATE.
Organisation im soziotechnischen Gemenge: Media Umschichtungen durch die Einführung von SAP
Lisa Conrad
Conrad, L. (2017). Organisation im soziotechnischen Gemenge: Mediale Umschichtungen durch die Einführung von SAP. Transcript.
Bilderfolgen: Diagrammatologie der Fernsehserie
Daniela Wentz
Wentz, D. (2017). Bilderfolgen: Diagrammatologie der Fernsehserie. Wilhelm Fink Verlag.
fink.de
Experiments&Interventions
Martina Leeker
A web publication on discourse-analytic aesthetics as methods for Digital Cultures.
The Creativity Complex – A Companion to Contemporary Culture
Timon Beyes, Jörg Metelmann (Hrsg.)
Beyes, T. & Metelmann, J. (2018): The Creativity Complex – A Companion to Contemporary Culture. Transcript Verlag.
Lebhafte Artefakte – Heinz von Foerster und die Maschinen des Biological Computer Laboratory
Jan Müggenburg
Müggenburg, J. (2018): Lebhafte Artefakte – Heinz von Foerster und die Maschinen des Biological Computer Laboratory. Wallstein Verlag/Konstanz University Press.
wallstein-verlag.de
Balibar/Wallerstein’s “Race, Nation, Class”: Rereading a Dialogue for Our Times
Manuela Bojadžijev, Katrin Klingan (Hrsg.)
Bojadžijev, M. & Klingan, K. (Hrsg.) (2018): Balibar/Wallerstein’s “Race, Nation, Class”: Rereading a Dialogue for Our Times. Argument Verlag.
hkw.de
On the Existence of Digital Objects
Yuk Hui
Hui, Y. (2016): On the Existence of Digital Objects. University of Minnesota Press.
upress.umn.edu
Rethinking Gamification
Mathias Fuchs, Sonia Fizek, Paolo Ruffino, Niklas Schrape
Fuchs, M., Fizek, S., Ruffino, P. & Schrape, N. (2014): Rethinking Gamification. Meson Press.