Ann-Kristin Mehnert

From 2012 to 2015 Ann-Kristin studied Cultural Sciences and Digital Media at Leuphana University Lueneburg and wrote her bachelor thesis titled »World wide video – relevance of search engine optimized video-content for e-commerce« in cooperation with the company Sovido. In 2015, Ann-Kristin started the Masters programme Cultural Sciences – Culture, Arts and Media with focus on Culture and Aesthetics of Digital Media and Cultural Theory at Leuphana University. She finished her master's degree (A-) in 2017 with her master thesis titled »Virtual reality sickness just got real – The swindle is veritable. An interdisciplinary view of virtual reality sickness«.

In addition to cultural, sociological and philosophical approaches, she is also interested in technical and especially in media-scientific topics. Her main areas of interest are media theory, digital media, virtual reality, industry 4.0, big data, smart cities and artificial intelligence.

In Octobre 2016 she began working as a research assistant at MECS, in February 2017 at the Institute of Culture and Aesthetics of Digital Media (ICAM) and worked there until January 2018. During this time, she was responsible for the MECS & ICAM website, graphic design activities and took care of the research database Pure as well as the editorial support of social media channels.

Publications:

2017

»Walter Benjamins Produktionsbegriff in "Der Autor als Produzent". Eine Textdiskussion«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-48159-6

»Federicis Produktionsbegriff in "Die Reproduktion der Arbeitskraft im globalen Kapitalismus und die unvollendete feministische Revolution". Ein Textdiskussion«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-49057-4

»Erfolgsgeheimnis des Massenphänomens Pokémon Go«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-45610-5

 

2016

»Algorithmische Personalisierungen vom Täter- zum Kundenprofil? Eine genealogische Untersuchung am Fallbeispiel Netflix«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-35073-1

»Die Bedeutung des Kapitalismus im Kontext zeitgenössischer soziokultureller Konzipierungen von „romantischer Liebe“«. München: Grin Verlag.
ISBN:978-3-668-36040-2

»"Ex Machina". Philosophische Betrachtungen über das (Selbst-) Bewusstsein im Spannungsfeld zwischen Mensch und Maschine«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-22131-4

»"Hotel Ruanda" als Erinnerungsfilm? Eine erinnerungskulturwissenschaftliche Untersuchung«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-41177-7

»Zeit ist Geld. Die Bedeutung des Geldes im Kontext aktueller Beschleunigungstheorien der Moderne«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-23333-1

 

2015

»Chancen und Risiken von Big Data in Smart Cities am Fallbeispiel Songdo. Big Data smart nutzen – aber zu welchem Preis?«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-22232-8

»Das CEED-Projekt. Eine Chance für die Kunst?«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-22176-5

 

2014

»Die Konstruktion von Kreativität und deren interkulturelle Unterschiede. Der Kreativitätsbegriff in der westlichen Welt und in China. Eine vergleichende Betrachtung«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-12113-3

»Suggestion und Bedeutung der Institution Psychiatrie in den Spielfilmen „Einer flog über das Kuckucksnest“ und „It’s kind of a Funny Story“«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-13045-6

 

2013

»Suchmaschinenoptimierung. Ein Eingriff in die eigene digitale Recherche?«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-13124-8

»Watzlawicks Axiome im Spannungsfeld interkultureller Kommunikation«. München: Grin Verlag.
ISBN: 978-3-668-16780-3